Regio Goeree-Overflakkee- Reizigers beoordelen het door Connexxion verzorgde openbaar vervoer in Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard vorig jaar (2023) met een rapportcijfer 7,7. De resultaten van de OVKlantenbarometer 2023 zijn op dinsdag 26 maart 2024 openbaar gemaakt. Het gemiddelde cijfer voor het vervoer van Connexxion in HWGO is iets gezakt ten opzichte van 2022, toen het rapportcijfer een 7,8 was. Lees meer >>

Vervolg

Het gemiddelde cijfer voor het vervoer van Connexxion in HWGO is iets gezakt ten opzichte van 2022, toen het rapportcijfer een 7,8 was. Dit heeft voornamelijk te maken met de lichte daling in tevredenheid over reisinformatie bij vertragingen en het geluid en klimaat in de bussen.

Kennisplatform CROW-KpVV voert jaarlijks de ‘OV-Klantenbarometer’ uit, een grootschalig landelijk onderzoek naar de mening van reizigers over het openbaar vervoer en de Friese Waddenveren. 97.490 reizigers in 70 onderzoeksgebieden gaven tijdens 8194 ritten en vaarten rapportcijfers voor verschillende aspecten van hun reis. Zij werden bevraagd op diverse onderwerpen die de beleving van hun reis beïnvloeden. Van punctualiteit, frequentie en betaalbaarheid van de rit tot en met reis- en betaalgemak en gastvrijheid in het voertuig. Het volledige rapport OV-klantenbarometer is hier te vinden.

Veiligheid en klantvriendelijkheid

In totaal werden in HWGO 981 vragenlijsten ingevuld. We willen de reizigers hier hartelijk voor bedanken. De kans op een zitplaats, het instapgemak, de klantvriendelijkheid, de snelheid van de rit, het gemak om saldo op te laden/een vervoerbewijs te kopen en het gevoel van veiligheid tijdens de rit dragen bij aan de positieve waardering.

Een jaar met veel uitdagingen

2023 was een uitdagend jaar op het gebied van reisinformatie bij vertragingen of andere problemen, met de herhaaldelijke afsluitingen van verschillende tunnels en wegen. De beoordeling van de reizigers op dit onderdeel is dan ook iets gezakt ten opzichte van 2022.

Connexxion maakt voor de communicatie tijdens vertragingen gebruik van verschillende kanalen. Naast de informatie die je vanuit chauffeurs krijgt, kun je actuele reisinformatie vinden op de elektronische panelen op de halte, de gratis Connexxion-app, X, de Connexxion website en de reisplanner. Ook schakelt Connexxion zoveel mogelijk met de betrokken partijen, zodat de overlast voor reizigers zo beperkt mogelijk blijft. Daarnaast wordt achter de schermen hard gewerkt om de verspreiding van informatie bij vertragingen in de nabije toekomst te verbeteren.

Quote Connexxion HWGO

Gosse Veenstra, concessiedirecteur: Een 7,7 voor het openbaar busvervoer van Connexxion in Hoeksche Waard en Goeree - Overflakkee. Een mooie waardering waar we trots op zijn. Met het jaar dat achter ons ligt en de waardering die we hiervoor hebben gekregen, kijken we naar de uitkomsten en nemen we die mee in onze ontwikkelplannen. Dank aan de reiziger voor hun betrokkenheid en een groot applaus voor de collega's die zich dagelijks inzetten.

Onze reizigers

Bij Connexxion staan onze reizigers centraal, daarom willen we hen bedanken voor het feit dat zij afgelopen jaar weer hebben gekozen voor het openbaar vervoer. De onderdelen waarop we lager scoorden krijgen onze aandacht. We blijven continu werken aan nieuwe ontwikkelingen en innovaties om de mobiliteit van de inwoners te vergroten en de toegankelijkheid en beschikbare reisinformatie te verbeteren.