3 oktober 2022, Middelharnis - Het was best een uniek gebeuren in makelaarsland, afgelopen vrijdag 30 september, toen makelaarskantoor LiVastGO een klantendag hield. Een informeel samenzijn was het op en rond de eigen kantoorlocatie, waar maar liefst honderd relaties van deze eilandelijke makelaar naartoe kwamen. “Mogelijk hebben we zelfs een primeur, als eerste makelaar die een klantendag organiseert”, zei Ton van der Linden van LiVastGO tijdens het openingswoord van de bijeenkomst, die gepaard ging met een smakelijke barbecue. Lees meer >>

Vervolg

Maar waaróm een klantendag? Het antwoord is tweeledig. “In de eerste plaats om onze vele klanten te bedanken. Zij zijn de beste ambassadeurs geweest van ons bedrijf, dat daardoor een enorme groei heeft doorgemaakt”, zo gaf Van der Linden aan.
Maar ook is er momenteel sprake van een totaal veranderende woningmarkt, legde de makelaar uit. “Er is veel onrust bij kopers en verkopers en de markt is zoekend. In dit spectrum moet LiVastGO meebewegen als een bamboe: sterk en buigzaam. Het is onze diepe drijfveer om onze klanten te helpen in hun zoektocht naar hun droomwoning. We zullen er altijd voor zorgen dat we onze opdrachtgevers menselijk blijven benaderen, opvallend anders en voor het beste resultaat. Ook dát is reden om deze klantendag te houden, voor een optimale klantenbinding, want alles draait om hen!”

LiVastGO 2.0

Tijdens de klantendag liet Van der Linden een stukje historie van het bedrijf de revue passeren, van de start van het kantoor op 1 oktober 2016 aan de Langeweg te Sommelsdijk, het doorvoeren van duurzaamheid in het bedrijf, het volledig digitaliseren van de processen en de klantendossiers, tot aan de verhuizing twee jaar geleden naar de huidige vestiging aan de Hoflaan 69 te Middelharnis. Met name het digitale dossier, waarin alle betrokken partijen toegang kunnen krijgen en meteen de laatste stand van zaken kunnen zien, kreeg aandacht. “Met de realisering hiervan is LiVastGO 2.0 een feit! En ook de komende jaren blijven we innoveren”, aldus Van der Linden.

Zorgen

Maar hij blikte ook vooruit. “We zijn volop bezig met herontwikkeling en transformatie van lege (winkel)panden en percelen, e.d., op diverse locaties op het eiland. Vaak kleinschalig en in goede samenwerking met architecten en ontwikkelaars. Langdurig lopende projecten waar veel geduld en creativiteit voor nodig is. Wij hopen en spreken in dit verband de wens uit dat de gemeente Goeree-Overflakkee serieus handen en voeten gaat geven aan zijn bouwprogramma. Er is veel behoefte aan jongeren- en seniorenwoningen, terwijl de woningmarkt nu helemaal vastloopt. Wij maken ons hier zorgen over. Vooral de kleine kernen waar de leefbaarheid onder druk staat trekt ons aan.”

Verlegen

In zijn bedrijfslogo geeft LiVastGO aan voor beter te gaan. Ook daar zei Van der Linden iets over. “Door het opvallend anders te doen, klanten van A tot Z te ontzorgen, persoonlijk te begeleiden en te blíjven denken in mogelijkheden, daar krijgen wij veel waardering voor, met scores van een 9,3 op Funda en zelfs een 9,7 op ‘Wie is de beste makelaar?’. We zijn er best verlegen van.” En de succesvol gehouden eerste klantendag, die bekrachtigt die waardering eens te meer.

Tekst en foto’s: Villerius Tekstproductie & Fotografie