Verfrissende nieuwkomer rondt fantastische start af met hoofdprijs - Op dinsdag 22 september 2015 ontving Werelds aan het Strand (beachclub, restaurant & lounge) tijdens horecabeurs Gastvrij Rotterdam de publieksprijs voor mooiste bar van Nederland 2015. Een verkiezing die georganiseerd was door horecavakblad Entree Magazine. Zij zijn uiteraard reuze trots op deze prijs, met name omdat ze pas sinds juni 2015 bestaan.

Nominaties

"Al na slechts enkele weken geopend te zijn werden de nominaties bekendgemaakt en kregen wij te horen dat wij in de top 10 van finalisten geplaatst werden die meedongen naar zowel een jury- als een publieksprijs. Deze top 10 bestond uit een aantal grote namen uit de grote steden waardoor een overwinning voor een zaak uit Ouddorp in deze categorie niet voor de hand leek te liggen."

Andere genomineerden uit de top 10 waren: Blue Collar Hotel in Eindhoven, Harbour Club Kitchen in Amsterdam, Het Gegeven Paard in Utrecht, MaMa Kelly in Den Haag, Nacional in Amsterdam, Nhow in Rotterdam, Ron Gastrobar Oriental in Amsterdam, SQUARE in Tilburgen Zuiver in Utrecht.

Stemmen en uitslag

De juryprijs kwam tot stand d.m.v. jurybezoeken. De publieksprijs kwam tot stand door het verzamelen van stemmen via de website van Entree Magazine. Met behulp van een solide marketingstrategie heeft Werelds aan het Strand de nominatie bij hun gasten en online fans onder de aandacht gebracht en ze gevraagd om hun stem op hen uit te brengen. Dat leidde ertoe dat Werelds aan het Strand eind augustus was doorgedrongen tot de top 3 finalisten. De race ging nu nog tussen Werelds aan het Strand in Ouddorp, Mama Kelly in Den Haag en de bar van Nhow in Rotterdam. Alle andere grote namen waren inmiddels afgevallen. In de drie weken die volgden heeft de bar hun eigen fans via alle hun ter beschikking staande kanalen (web, email, social, live) aangespoord om alsnog op hen te stemmen voor zover ze dat gedurende de voorliggende weken niet al gedaan hadden. "Natuurlijk wisten we al dat onze fans ons een warm hart toedroegen, maar dat ze in zulke grote getale op ons zouden stemmen was ook voor ons een verrassing. Met maar liefst 49% van het aantal uitgebrachte stemmen heeft Werelds aan het Strand de andere twee finalisten (Mama Kelly en Nhow met respectievelijk 28,7% en 22,3% van de stemmen) ruimschoots verslagen!" Goed voor hen en voor de regio. Michel Schreuders, eigenaar van Werelds aan het Strand, stelt:" Uiteraard gaat het bij ons in de eerste plaats om onze gasten en niet om de awards, maar het doet ons natuurlijk heel veel om zo kort na de opening zo'n mooie prijs in de wacht te slepen. Het is een bevestiging dat ons concept goed bij onze gasten aankomt en dat je als zaak lekker bezig bent. Deze prijs zie ik dan ook niet alleen als beloning voor ons maar voor iedereen die deel uitmaakt van ons concept, en daar horen dus ook onze gasten bij!"

Een ander belangrijk punt verbonden met deze award is dat het de focus legt op dat deel van het concept dat zich binnen afspeelt. "We merken dat Werelds aan het Strand toch altijd sterke associaties met strand en buitenleven oproept, maar zo'n award voor de mooiste bar in Nederland onderstreept dat het bij ons binnen ook buitengewoon comfortabel en plezierig vertoeven is. Niet onbelangrijk als je 365 dagen per jaar geopend bent! Verder helpen wij met Werelds aan het Strand om Ouddorp en Goeree-Overflakkee op nationaal niveau wat meer en op een andere manier dan voorheen in de picture te brengen."

Met het winnen van dit soort awards bereikt Werelds aan het Strand een nieuwe grote groep die zij hiermee tot een bezoek aan de bar en aan dit fantastische gebied verleiden.

Bijzondere dank

Werelds aan het Strand spreekt haar dank uit naar alle partijen: "In het bijzonder naar de partijen die betrokken waren bij de totstandkoming van ons concept en het specifieke succes wat betreft de winst van de award: Yvonne van Opdorp van SoU Design (interieurontwerp), Jorg Wijnen Art2Go (Bar). RoosRos Architecten (vormgeving gebouw), Joost Maarschalkerweerd (compagnon en executive chef) en Rick Adamus (Marketingstrategie).