Middelharnis - De organisatie van de Roparunteams 158 en 159 "GOEREE-OVERFLAKKEE Runners", te noemen Wilma, Onno, René, Ron en Peter zijn enthousiast voor het goede doel: "De voorbereidingen voor de Roparun 2019 zijn in volle gang en we hebben voor jullie de inmiddels tweede nieuwsbrief met de link naar het inschrijfformulier. We vragen iedereen om je zo snel mogelijk aan te melden... het wat minder voortvarend, want tot op heden valt het aantal inschrijvingen wat tegen. Zeker niet genoeg om nu al een tweede team in te schrijven. Dus: Welkom!." Lees hieronder verder.

Nieuwsbrief nummer 2 Roparun 2019:

"Beste Roparunners, sporters en belangstellenden,
Het duurt weliswaar nog zo’n 8 maanden voordat de Roparun 2019 van start gaat. Ervaring heeft echter geleerd dat we die tijd ook echt nodig hebben. Vanuit onze organisatie (Stichting Island Runners) wordt dit de 27e keer dat er mee wordt gedaan. De Roparun van 2019 vindt plaats in het Pinksterweekend met de start op zaterdag 8 juni en de finish op maandag 10 juni 2019. De bedoeling is dat we weer vanuit Parijs starten.

Het organisatieteam is sinds vorige week uitgebreid met André Meijer. André is het komende jaar wedstrijdcoördinator. In de voorbereidende maanden moet er van alles geregeld worden: vervoer naar Parijs, fietsen voor de begeleiding, inzamelingsacties, collectes, sponsorcontacten, oefen Roparun, etc. etc. Elk jaar is het weer knokken om dit allemaal voor elkaar te krijgen en daarom zal er regelmatig een beroep worden gedaan op de deelnemers om taken op zich te nemen.

Inmiddels zijn er alweer 313 teams ingeschreven voor de Roparun 2019!
Bij ons gaat het wat minder voortvarend want tot op heden valt het aantal inschrijvingen wat tegen. Zeker niet genoeg om nu al een tweede team in te schrijven. Naast de gebruikelijke deelnemers willen we extra aandacht vragen voor de belangrijke functie van “Teamcaptain”. We willen aan jullie vragen om eens in je omgeving (vrienden, familie, collega’s enzo) te vragen of er wellicht iemand in deze functie is geïnteresseerd. Mocht je zelf interesse in deze functie hebben: laat het ons weten!!!

Ga je mee met onze 27e Roparun? Meld je dan zo snel mogelijk aan via onderstaande link:

https://goo.gl/forms/kcv0pyq4ah3LpIs13

Wanneer je ingeschreven bent zou het leuk zijn om dit op Facebook te vermelden zodat er zo veel mogelijk exposure is.

Meld je zo snel mogelijk aan! Uiterlijk binnen 3 weken zodat we de volgende stappen kunnen ondernemen.

Om de Roparun 2019 tot een succes te maken verwachten we van alle teamleden een aantal zaken in het kader van de fondsenwerving, activiteiten en het toewerken naar de Roparun, namelijk:
? Een deelnemersbijdrage van €120,00. Voor studenten geldt een deelnemersbijdrage van €60,00. Hiermee zijn ook de kosten gedekt voor de nachtelijke oefen Roparun en een deel van de kaarten voor het slotfeest. "We willen er weer een mooi feest van maken."

? Het is verplicht 2 lotenboekjes (20 loten x € 2,50 per boekje) af te nemen. Meer mag uiteraard en graag zelfs! De boekjes betaal je vooraf. (Ook de organisatie moet vooraf aan de Roparun betalen)

? Het is verplicht te helpen bij de jaarlijkse collecteweek, en wel één avond naar keuze en op zaterdagmorgen. Ook hier, meer mag! De collecteweek 2019 is van 26 mei t/m 1 juni.

? Aanwezig zijn bij onze teambijeenkomsten. De 1e teambijeenkomst hebben we al gepland op 7 december 2018. Deze vindt plaats in de kantine van AV Flakkee, het tijdstip volgt nog.

? Meedoen met de oefen Roparun.

? De organisatie kan (in een situatie waar twijfels zijn) je verplichten om mee te doen aan een test. Voor lopers in maart / april een halve marathon kunnen lopen, voor fietsers een tocht Grevelingen / Noord-Brabant.

? Vanwege het succes en de hoge opbrengst van de “boodschappen inpak actie” gaan we die dit jaar weer doen in ieder geval bij Plus Slingerland in Middelharnis. Op 20, 21en 22 december 2018 verwachten we van jullie deelname aan minimaal 1 dagdeel. Maar zoals jullie weten is de opbrengst voor het ons bekende goede doel vandaar dat we rekenen op meer dagdelen.

De betalingsverplichting voor deelname is het optelsommetje van de deelnemersbijdrage en de lotenboekjes. Dus totaal € 220,- over te maken op bankrekening NL67RABO0314109099 t.n.v. Stichting Island Runners te Melissant. Let op! Inschrijving vindt plaats op volgorde van ontvangst van de betalingsverplichting. Je bent pas definitief ingeschreven wanneer én de betaling én het inschrijfformulier binnen zijn. Daarna volgt vermelding op de website. Mocht je, om welke reden dan ook, toch niet mee kunnen dan wordt op verzoek je deelnemersbijdrage teruggestort.

De Roparun staat vooral in het teken van het goede doel, namelijk de palliatieve zorg voor kankerpatiënten. Wij willen dan ook met elkaar weer een zo groot mogelijk bedrag bij elkaar zien te krijgen. Daarnaast is de Roparun uiteraard een sportief evenement waaraan je veel plezier kan beleven en nog tijden met een goed gevoel op terug kan kijken!
Zoals eerder al vermeld vergt het organiseren van de acties om geld in te zamelen, maar uiteraard ook het organiseren van de Roparun zelf, aanzienlijk wat tijd en inspanning. Hierbij kunnen we elke hulp goed gebruiken. Dus ben je beschikbaar voor de organisatie, om te helpen met de acties, of heb je ideeën voor nieuwe acties, laat het dan weten via info@roparunflakkee.nl

In dit kader doen wij alvast de volgende oproep:
? Kennen jullie iemand die een personenbusje heeft? Willen jullie dan vragen of wij dat mogen gebruiken tijdens de Roparun en tijdens de Oefen Roparun.
? Van een iets andere aard maar niet minder belangrijk: We missen nog een aantal trainingspakken. Heb je deze nog in je bezit wil je die dan inleveren bij Wilma Bolleman
? Een nieuwe oproep: Jura van Zwol organiseert ieder jaar de mini Roparuns bij basisscholen op het eiland. De opbrengst mini Roparuns vormen een belangrijk deel van het totaal bedrag dat onze teams bijdragen aan de Roparun. We zijn dan ook blij dat Jura ook deze editie dit weer wil organiseren. Jura heeft wel gevraagd of iemand hem kan assisteren tijdens de voorbereiding en mini Roparuns. Wie meldt zich?

Tot slot alvast de belangrijke data voor je agenda

? 11 november 2018 1e landelijke bijeenkomst in het Nieuwe Luxor. Bedoeld
? voor nieuwe teams
? 7 december 2018 1e teambijeenkomst; kantine MSV&AV Flakkee
? 21, 22 en 24 dec. 2018 “boodschappen inpak actie”
? 2 februari 2019 2e landelijke bijeenkomst in het Nieuwe Luxor
? 15 februari 2019 2e teambijeenkomst; ziekenhuis Dirksland
? 15 en 16 maart 2019 oefen Roparun
? 12 april (koningsdag) 2019 Diverse mini roparuns, Info volgt
? 18 mei 2019 3e landelijke bijeenkomst in het Nieuwe Luxor
? 10 mei 2019 3e teambijeenkomst; kantine MSV&AV Flakkee
? 26 mei t/m 1 juni 2019 Collecteweek
? 8 t/m 10 juni 2019 Roparun
? 28 juni 2019 Slotavond Alcazar

"Ga je mee met onze 27e Roparun? Meld je dan zo snel mogelijk aan via DEZE link.

Wanneer je ingeschreven bent zou het leuk zijn om dit op Facebook te vermelden zodat er zo veel mogelijk exposure is",

De organisatie van de Roparunteams “Goeree-Overflakkee Runners”
Onno, Wilma, René, Ron, André en Peter en met de zeer gewaardeerde hulp van velen