7 september 2021, Goeree-Overflakkee - Veel visliefhebbers genieten ieder jaar van de Goereese vismenu's bij de deelnemende restaurants op Goeree-Overflakkee. De 8e editie van het jaarlijkse visfeestje gaat dankzij de enthousiaste horeca op het eiland door. De 22 deelnemende restaurants zetten tot 24 september Noordzeevis en Stellendamse garnalen in de spotlights. "Maar het liefst natuurlijk het hele jaar", zegt Caroline Melissant, namens de organisatie. Lees hieronder meer.

Vervolg

Vanaf deze editie is het geen week, maar drie weken. ‘Het liefst natuurlijk het hele jaar’, zegt Caroline Melissant namens de organisatie. ‘De hoge kwaliteit van de Noordzeevis en garnalen gevangen door onze vissersvloot verdienen het om meer en een jaarrond op de kaart te staan. We kiezen ervoor om ze nu een podium te geven. In het seizoen wanneer de vis en Stellendamse garnalen verkrijgbaar zijn én op haar best is.’

De naam verandert vanaf deze editie dan ook in De Goereese Visweken. Ook de tafelkaartjes, posters en alle communicatie-uitingen hebben een nieuwe en frisse uitstraling gekregen. Een uitstraling in lijn met de merkstijl van Stichting Eilandmarketing Goeree-Overflakkee. Beide stichtingen zijn een samenwerking aangegaan.

Melissant: ‘We werken iedere editie met een betrokken en gepassioneerd team vrijwilligers met als doel iets goeds neer te zetten. Met toegevoegde waarde voor de visserijsector, de horeca, onderwijs, zorg en het toerisme. Ik ben trots op wat we bereikt hebben. Het is tijd voor een volgende stap. Van kneuterigheid naar volwassenheid. Voor De Goereese Visweken betekent de samenwerking met Eilandmarketing dat we het evenement borgen voor de toekomt, inbedden als onderdeel van de eilandpromotie en professionele marketeers laten meedenken over het op een hoger plan tillen van de promotie van Goereese vis.’

Michel de Bruin van Eilandmarketing Goeree-Overflakkee is eveneens blij met de samenwerking. ‘Harstikke goed om hierin elkaar te versterken. Door fris naar zo’n bestaand ‘icoon’ te kijken, ontstaan er weer nieuwe ideeën qua opzet. Bijvoorbeeld door te kiezen voor drie weken in plaats van één week én verschillende prijscategorieën in te voeren, help je de horeca en geef je gasten meer keuzevrijheid. Daarbij vinden we de uitingen in de nieuwe stijl van Eilandmarketing erg fraai geworden. Daarmee staat het event niet meer op zichzelf en wordt het onderdeel van alles wat we als eiland al doen. Hopelijk zorgt dat straks voor extra herkenbaarheid.’

Alle deelnemende restaurants en vismenu’s zijn te bekijken op goereesevis.nl

Stichting Verbreding Visserij Goeree-Overflakkee

Het evenement heeft als doel, de heerlijke lokale Noordzee vis en Stellendamse garnalen aan zo veel mogelijk inwoners, toeristen en consumenten smakelijk te serveren bij de horeca op Goeree-Overflakkee. Ieder jaar zorgt de stichting ervoor dat de bewoners van zorgcentrum De Vliedberg in Ouddorp Stellendamse garnalen kunnen pellen. Ook heeft Stichting Verbreding Visserij GO, waar het evenement onder valt, lesmateriaal over de visserij samengesteld voor het basisonderwijs en verzorgen ze gastlessen in de klas. Meer hierover op meester-visser.nl