Landelijk - "Waar zijn de verzonden bestellingen gebleven?" Die vraag krijgt Stichting Dierenhulp maar niet beantwoord. De afgelopen 8 weken bleken maar liefst vijf via PostNL verzonden bestellingen verdwenen te zijn. Op vragen volgen slechts standaard briefjes van PostNL. Lees hieronder meer.

Vervolg

“Radeloos word je ervan. Je verzendt de bestelling netjes gefrankeerd door PostNL of met postzegels en het verdwijnt van de aardbodem. Schade vergoeden? Nee niets van dat alles. Inhoud weg, portokosten weg en boze reacties.” Zegt Mark Vos van Stichting Dierenhulp.

“We hebben leuke kleine producten in onze webshop waarbij de opbrengst naar de projecten voor dieren gaat. Alle zendingen kunnen door de brievenbus, verzonden in stevige bubbel envelopjes met onze adresgegevens. Mocht er iets fout gaan weet men ons te vinden.

Dit kost ons goodwill en inkomsten. Bij PostNL blijven ze zich verschuilen achter nietszeggende reacties. Zoals ze zijn niet verantwoordelijk, en hun interne onderzoek heeft geen resultaat opgeleverd en tot slot een tip om voortaan Aangetekend te verzenden. Echter wij mogen als betalende klant toch verwachten dat ook met postzegels gefrankeerde post bezorgd wordt? Of gaat dit enkel op voor aangetekende, met track and trace zendingen die bovendien veel duurder zijn.”

Inmiddels hebben wij het Tweede Kamer lid Dion Graus hierover geïnformeerd. Hij heeft o.a. ook PostNL in zijn portefeuille en reageerde dat hij inmiddels een bericht naar CEO Herna Verhagen heeft gestuurd.” Aldus een reactie van Stichting Dierenhulp.

Stichting Dierenhulp wacht een reactie en kan enkel hopen dat PostNL haar slogans waar maakt “ Breng het bij me thuis” en “ We hebben wat voor je”. Wij zijn benieuwd maar met een monopolist is er weinig keuze als het om verzenden van post met een postzegel gaat.

Tekst Stichting Dierenhulp, M. Vos